מדריך הנחת תפילין לנער בר המצווה

לקראת היכנסו של הנער עול תורה ומצוות, נהוג לרכוש עבורו תפילין. התפילין נחשבות כתשמיש קדושה יקר ערך ביותר. הן מבחינה כספית אך הרבה יותר מבחינה ערכית. לפניכם מדריך הנחת תפילין לנער בר המצווה.
תוֹכֶן הָעִניָנִים

תפילין הם הקשר והאות ביננו לבין בורא עולם. ובזכות הנחת התפילין אנחנו מקושרים ומחוברים לבורא עולם.

הנער שלמעשה נעשה מחויב במצוות תפילין החל מגיל 13. מתחיל ללמוד ולשנן את המנהגים וההלכות של הנחת התפילין. ברוב קהילות ישראל מוקבל כי הנער יחל בהנחת התפילין כחודש לפני שהוא יגיע ליומו הגדול. כך הוא יתרגל בהנחת התפילין. יידע מה זה תפילין? ואיך להניח אותן? וילמד גם לשמור על התפילין ויעריך את קדושתם.

מי ילמד עם הנער את כל ההלכות?

השאלה היא מי אמור ללמוד עם הנער את כל ההלכות? ומי הוא זה שיקנה לו את כל הידע הנדרש? אז האמת היא שברוב המקרים אנחנו יודעים שכל אב יושב ומלמד את בנו את כל ההלכות. ואת כל הנושא הזה שלך הנחת תפילין. עם זאת, לא תמיד האב באמת יודע ומבין בעצמו את כל ההלכות על בוריין. במיוחד אם מדובר באדם שלא מגיע ממקום דתי או חרדי. במקרים מעין אלו יש מענה ויש דרך אחרת להעניק לילד את כל הידע הנדרש.

הוא יכול ללמוד את הלכות התפילין והלכות זמן תפילין. ולא רק את זה אלא גם את כל מה שחשוב שהוא ידע לקראת בר המצווה. כמו ההכנה לעליה לתורה, קריאת התורה וכן הלאה… אצל אדם המיומן לכך וזה למעשה תפקידו.

יש גם ארגונים שונים המכונים ארגוני בר מצווה. והם עושים את הדבר הזה בצורה מסודרת ומאורגנת. מה שמאפשר לנער להתכונן כמו שצריך לקראת היום הגדול.

» לקניית תפילין לחצו כאן «

הדרכה מפורטת שמעניקה ראש שקט

כדאי לפנות אל איש מקצוע שזה תחום ההתמחות שלו. והוא מיומן בדיוק בדבר הזה של הכנת נערים לקראת בר המצווה שלהם. זה מה שלמעשה מעניק לילד כמו גם להורים שלו ראש שקט. ותחושה של ביטחון כי אכן הוא יודע לקראת מה הוא הולך והוא יודע את ההלכות על בוריין.

אין ספק כי ילד שמגיע מוכן אל בר המצווה. הוא ילד הרבה יותר רגוע, והרבה יותר בטוח בעצמו. מה שהופך את כל הטקס, את כל האירוע ואת כל מה שנלווה אליו למשהו הרבה יותר נינוח, רגוע ושמח. 

מדריך הנחת תפילין לנער בר המצווה (סרטון)

כל הפרטים שעושים את האירוע הגדול

חשוב לזכור כי יש את כל הפרטים הנלווים. שכולם יחד יוצרים את האירוע ואת האווירה ואת כל מה שיהיה במקום. כך שיש לזכור את כולם. החל משירות קייטרינג לבר מצווה וכלה בצלם, תזמורת וכן הלאה. אך את ההדרכה של הנער לקראת בר המצווה שזה חלק מהותי במיוחד, לא כדאי לפספס. כי זה מה שמהווה יותר מכל מהות האירוע.

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא לשם קדושת תפילין
איך יודעים שהתפילין הן כשרות למהדרין

מצוות התפילין היא אחת המצוות החביבות ביותר על עם ישראל, וגם אנשים הרחוקים מתורה ומצוות מרגישים חיבור למצווה מיוחדת זו. הצדדים המעשיים של מצוות התפילין כוללים מספר גדרים וכללים, ובמאמר זה נסביר את המאפיינים של תפילין כשרות למהדרין.

קרא עוד »
פרשיות תפילין

והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצווך היום… מה הם פרשיות התפילין? כיצד הם מסודרות בתוך התפילין? ומדוע דווקא פרשיות אלו נבחרו? המשיכו לקרוא…

קרא עוד »
מה זה תפילין?

מה זה תפילין? במאמר זה אנו נסביר לכם על התפילין… מה זה? כיצד הם מורכבות? ולמה כדאי להניח תפילין. עיקרי שלבי ייצור התפילין, הלכותיהם ופרטי מצוותם.

קרא עוד »