הנחת תפילין לאחר השתלת שיער – מה הדין?

הנחת תפילין לאחר השתלת שיער - מה הדין? האם יש היתרים לא להניח? והאם להניח יגרום לי נזק? כל מה שצריך לדעת כלפי הלכות תפילין... המשיכו לקרוא
תוֹכֶן הָעִניָנִים

הבעיה ההלכתית הטמונה בהשתלת שיער לכאורה היא איסור ”לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה, וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה, כִּי תוֹעֲבַת ה' אֱלֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה“ (ספר דברים, כ"ב, ה'). והכוונה היא ומשם גם האיסורים של לעשות דברים שנשים נוהגות לעשות כגון ניתוחים לשיפור נראות וכדומה.

השתלת שיער בהלכה, האם מותר לבצע השתלת שיער?

יחד עם זאת התורה הקדושה וחכמי ישראל פוסקים פסקי הלכה כאשר יש אפשרות להיתר הילכתי על פי הנוהג של בני ישראל בזמן הנתון בו אנו חיים, וכיום השתלת שיער היא מותרת כי מדובר בדבר נפוץ בקרב גברים. 

בנוסף השתלת שיער יכולה לפעמים לסייע בשלום בית וכן לחתן למצוא את כלתו על מנת להקים בית נאמן בישראל.

הנחת תפילין מזיקה לזקיקים?

אין לנו תשובה ברורה אבל יש לנו עדויות שיכולות בהחלט להרגיע.

כפי שנאמר קודם למוטי אשר מצוות הנחת התפילים יקרה לליבו עדות אישית על עצמו מכיוון שהוא ביצע גם השתלת שיער והחליט לא לוותר על מצוות תפילין ולא יום אחד גם לאחר השתלת השיער.

לאחר שמוטי נוכח לדעת שמצוות התפילין עליה לא ויתר כלל לעילוי נשמת אביו זכרונו לברכה על ידי הניסיון האישי שלו, הוא החל לעודד גם למטופליו אשר שומרים תורה ומצוות לא לוותר על מצוות התפילין.

לדבריו של מוטי אין כלל נזק אפשרי להנחת תפילין בצורה עדינה למספר דקות קצר לשם אמרת שמע ישראל, ואם לאחד המטופלים חלילה מה שעוד לא קרה יקרה נזק נקודתי בעקבות זאת הוא מוכן להעניק להם טיפול תיקון על חשבונו. 

היתרים לאי הנחת תפילין לאחר השתלת שיער קיימים?

הרב בנימין חותה מסביר כי מי שמעוניין לעבור תהליך השתלת שיער, אין מניעה הלכתית לדבר ומעיקר הדין הוא יכול לבצע את התהליך גם אם זה אומר שלא יוכל להניח תפילין של ראש למשך כמה ימים. במקום זאת, יניח תפילין של יד בלבד.

האם ישנו חשש לחציצה ומכך שאין לברך בעת הנחת התפילין לאחר השתלת השיער?

ישנה בעיה לברך על התפילין בגלל חציצה מכיוון שהאזור התורם לאחר השתלת השיער מהווה חציצה.

הורדת התחבושת ממה שידוע לנו נעשית מיד ביום שלאחר ההשתלה, דהיינו התחבושת נשאר מהערב עד למחרת ויש שני אפשרויות למי שחפץ לא לפספס את ברכת התפילין:

  • לבקש מהקליניקה להוריד את התחבושת מאוד מוקדם בבוקר על מנת שיזכה להניח תפילין עוד במועד קריאת שמע של בוקר.
  • להתפלל ללא תפילין בבוקר ולהניח מאוחר יותר עם ברכה אם הורדת התחבושות נקבע לזמן שאחרי קריאת שמע של שחרית.

מאמר זה נכתב בעזרת מוטי שאבי הנותן שירותי השתלות שיער בטורקיה ובארץ אשר הקפדה על הנחת תפילין למרות שהוא איננו דתי היא יקרה מאוד לליבו שכן הוא הקפיד על מצווה זו מאז פטירת אביו מקורונה לפני שלוש שנים. לאביו של מוטי זכרונו לברכה היה חשוב מאוד שבנו לכל הפחות יניח תפילין ובזכות עקשנות זו זכה שבנו מניח תפילין מדיי יום לעילוי נשמתו.

לקריאת עדויות של מוטי ושל מטופליו אשר הקפידו להניח תפילין ועל מנת לשוחח על מוטי ישירות אתם יכולים לבקר בעמוד שהוא הקים לכך בלינק הבא » https://hairturkey.co.il/tefillin

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא הלכות הנחת תפילין
האם אבל מניח תפילין

רבים באים לשאול לאחר שמת להם אחד מקרובי משפחתם, לקראת ימי השבעה, האם אבל מניח תפילין? מה הדין ביום הראשון לאבלות? ומה בשאר ימי השבעה? המשיכו לקרוא »

קרא עוד »
על איזה יד מניחים תפילין

כל אדם שמתחיל להניח תפילין, רוצה לדעת את הכלל הראשון והבסיסי בהנחת תפילין. על איזה יד מניחים תפילין. במאמר זה נביא בפניכם את כל המקורות וההלכות הנוגעות למקום הנחת תפילין של יד.

קרא עוד »
הנחת תפילין שמאלי

כל אחד שמתחיל להניח תפילין שואל דבר ראשון על איזה יד מניחים תפילין? כידוע, כל אדם ותכונותיו שלו. האחד ימני והאחר שמאלי, ולכל אחד הלכות אחרות. בהמשך המאמר נרחיב על ההבדלים בין ימני לשמאלי ומצוות הנחת תפילין שמאלי.

קרא עוד »
האם מותר לשמאלי להניח תפילין של ימני

התפילין בנויות בצורה שהקשר – היוד מונח לצד הלב והמעברתא – המקום בו הרצועה עוברת, היא לצד הכתף. כך נכתב בשולחן ערוך סימן כז סעיף ב שכן המנהג. ולכן יש הבדל בין תפילין של יד ימין ותפילין של צד שמאל. השאלה היא: האם מותר לשמאלי להניח תפילין של ימני?

קרא עוד »