האם מניחים תפילין באסרו חג

כידוע, לאחר כל חג, ישנו יום שנקרא 'אסרו חג'. יום זה הוא נספח לחג ולכן רבים שואלים האם מניחים תפילין באסרו חג.
תוֹכֶן הָעִניָנִים

עניין זה של הנחת תפילין מידי יום וההלכות הנוגעות לימים מסוימים בשנה, הוא גדול ובמאמר זה נבאר לכם את עיקרי ההלכות הקשורות לשאלה שנשאלה בראש המאמר.

עדות לאיש הישראלי

בנוסף למעלות הרבות להם זוכה המניח תפילין, מצווה זו גם נקראה 'אות'. על שם כך שהיא מסמלת את החיבור בין עם ישראל לבורא עולם.

את הכינוי 'אות' אנו מוצאים על עוד שני מצוות בתורה – ברית מילה ושבת. על כל איש ישראל שרוצה להעיד בעצמו כי הוא באמת יהודי נאמן וכשר, עליו להוכיח זאת על ידי שני עדויות – אותות.

לכן נצטווינו להניח בכל יום תפילין, כך שיחד עם אות הברית אנו מעידים כהלכה כי אנו יהודים שומרי תורה ומצוות ונאמנים לקדוש ברוך הוא.

תפילין בשבת וחג

אמנם, כאמור גם יום שבת וחג נקראו 'אות'. לכן בימים אלו נתבטלה מצוות הנחת תפילין, ואת העדות על החיבור ליהדות ולקדוש ברוך הוא, אנו מעידים עם אות הברית ועל ידי כך שאנו מקיימים את מצוות וחוקי היום.

האם מניחים תפילין באסרו חג?

אז, האם מניחים תפילין באסרו חג? אמנם יום זה, הוא נספח לחג ובעקבות כך ישנם הלכות מסוימות המסמלות את חשיבות יום זה. לדוגמא, ביום זה אין אמירת תחנון וכדו'. אך גם באסרו חג אנו מצווים המצוות הנחת תפילין כהלכה כמידי יום.

מצוות הנחת תפילין

נכתב בתורה [ספר דברים פרק ד פסוק ט] "וקשרתם לאות על ידך היו לטוטפות בין עיניך". בפסוק זה ציווה הקדוש ברוך הוא את עמו ישראל במצוות הנחת תפילין מידי יום בקביעות – תפילין של ראש ותפילין של יד.

מצווה זו חשובה מאוד, וישנם ציטוטים ומדרשים רבים בגודל מצווה זו. בגמרא מובא בשם רבא – אמר רבא כל המניח תפילין בכל יום ומתעטף בציצית וקורא קריאת שמע, ובטח לו שהוא בן עולם הבא. אביי הוסיף ואמר, כי הוא ערב לכל הניח תפילין וקורא קריאת שמע, כי אש הגיהנום לא ישלוט בו.

במדרש שוחר טוב מזמור א מובא: אמרו ישראל לפני הקדוש ברוך הוא: אנו רוצים לקיים את כל התורה כולה על כל מצוותיה, אך אין אנו יכולים. אמר להם הקדוש ברוך הוא: הניחו תפילין ומעלה אני עליכם כאילו קיימתם כל התורה כולה.

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד בנושא האם מניחים תפילין היום
הנחת תפילין בתענית אסתר

ביום צום, בו אנחנו לא אוכלים ואין חשש להיסח הדעת שעלולה להיגרם כתוצאה מהאכילה. הנחת תפילין בתענית אסתר מה הדין? האם מניחים תפילין או לא, המשיכו לקרוא »

קרא עוד »
האם מניחים תפילין בשבועות

לקראת יום מתן תורה, ישנם השואלים, האם מניחים תפילין בשבועות. כידוע, ישנם ימים מסוימים בשנה, בהם אין חובת הנחת תפילין. בהמשך נביא מספר מקורות ונקודות חשובות שנוגעות לשאלה זו.

קרא עוד »
האם מניחים תפילין בראש השנה

האם מניחים תפילין בראש השנה? ביום קדוש ונורא זה בו אנו נידונים על כל השנה, הוא גם נקרא חג ויום טוב. בימי שבת ויום טוב, שהם גם נקראו 'אות' האם צריך להניח תפילין? המשיכו לקרוא »

קרא עוד »
האם מניחים תפילין בצום גדליה

יום לאחר ראש השנה, בו אין מניחים תפילין חל יום צום. ישנם רבים ששואלים האם מניחים תפילין בצום גדליה? הלכות הנחת תפילין ובאילו ימים יש להניח, הם רבים. במאמר זה נתמקד משאלה שנשאלה בראש הדף.

קרא עוד »